Přečteno za Leden - Moje malé knihy

středa 13. února 2019

Přečteno za Leden


První měsíc v novém roce a u mě, co se
knižního rozpoložení týče, začal velice pozitivně.
Jak jsem už psala v IG postu: jedenáct knih - známka velice kvalitního společenského života... 
Ti bystří z vás si jistě stihli všimnout, že jsem tak nějak pozapomněla na listopad a prosinec. No vlastně ani ne. Dala jsem si tři měsíce pauzu na rozmyšlenou, jestli vůbec chci psát víc, než jen krátké posty na Instagramu. A dopadlo to tak, že tomu tady dám ještě jednu šanci. Přece jenom, když píšu minirecenzi, tak vlastně jen vytahuju nejdůležitější body z dlouhého článku - jde pouze o problém najít si čas a chuť pro publikování na blog, který nikdo nečte. Ale dost už stěžování. Pojďme se juknou, co jsem to tedy četla.. A co si o tom ve zkratce myslím.




   Nyxia

   Autor: Scott Reintgern   Žánr: YA sci-fi   Počet stran: 392   Hodnocení:  ⭐⭐⭐⭐



První díl z vesmírné trilogie, která slibuje nejlepší YA sci-fi roku 2019. Dovoluji si tipovat, že to může být i pravda. K Nyxii jsem se dostala díky Knihkupectví Dobrovský, které mi věnovalo recenzní výtisk už někdy kolem Vánoc. Já jsem s ním začala 31. prosince a pokud rčení „Jak na Nový rok, tak po celý rok“ nelže, budu mít letos opravdu dobrou ruku na knihy. Více už v připravované recenzi. 

   


   Harry Potter a Ohnivý pohár

   Autor: J.K.Rowling   Žánr:  Pro děti, fantasy   Počet stran: 576   Hodnocení:  ⭐⭐⭐⭐


Asi netřeba Harryho představovat, stejně tak netřeba psát něco o čtvrtém díle, který je mimochodem můj nejoblíbenější. Rereading celé série dělám každý rok (někdy i opakovaně) a pokaždé v něm najdu něco nového. A proč to dělám? Vždycky když mám špatnou náladu, stres nebo mě trápí smutek, sáhnu po jakémkoliv díle -  je to můj zaručený lék na nemocnou duši. Taky je to první kniha, u které jsem dokázala vypotit nějaké emoce. A to konkrétně v části, kde umírá Cedrik Diggory. Už jsem někdy říkala, že Harry není zrovna můj top oblíbenec? Taky mám u Ohnivého poháru příšerný zlozvyk přeskakovat první kapitolu Raddleův statek. A důvod je prostý - já se prostě nemůžu dočkat, až budu v Bradavicích tento rok!! (možná toho na začátku přeskakuju trošičku víc)




   Trilogie Divergence + Čtyřka

   Autor: Veronica Roth   Žánr: YA sci-fi   Počet stran: 1272   Hodnocení:  ⭐⭐⭐⭐


A protože jsem vyhlásila leden a únor měsíci dočítání starých YA/sci-fi/fantasy sérií, nemohla mi uniknout Divergence, kterou jsem od vydání odkládala už neskutečných 7 let!!! Zkoušela jsem první díl několikrát, ale nikdy jsem se nedokázala dokonale dostat do příběhu, tak jak jsem u jiných YA zvyklá. Celá Povstalecká trilogie mě hodně překvapila, a to hlavně stylem psaní, který je strašně dobře a hlavně rychle čtivý. Na rozdíl od filmů (u kterých jsem vždycky usnula) mě knihy pohltily na pár večerů a ani chvíli jsem nepřemýšlela nad tím, že bych je třeba potřebovala něčím proložit. A hlavně Čtyřka, že jo...



https://www.databazeknih.cz/dalsi-vydani/martan-259795

   Marťan

   Autor: Andy Weir   Žánr:  Sci-fi   Počet stran: 344   Hodnocení:  ⭐⭐⭐


80 milionů kilometrů od domova. Sám. Jediný obyvatel/kolonizátor Marsu.
Je to už nějakých pět let, co Marťan vyšel, a já jsem pořád chtěla vidět ten film! Jenže mám velký pravidlo - dokud to nepřečteš - nemůžeš se koukat!
A docela mě bavil, i přes to, že jsem netušila, co mám od něj očekávat. Protože - jak moc si udrží vaši pozornost jeden člověk s jedním deníkem? No, dá se říct, že celkem dost! Co mi v knize hodně chybělo, bylo nějaké citové zapojení. Watney nedával najevo žádné emoce, jenom se soustředil na práci. A já moc nevěřím tomu, že člověk, který je tolik měsíců sám na cizí planetě a provádí nebezpečné akce každý den, nemá v jednom kuse strach z blízké smrti. Netrpí depresemi z osamělosti, nebo si nestýská po domově. Deník byl spíš technický popis všeho, co musel Mark během svého pobytu provádět. Chemické a fyzikální procesy, matematické propočty, opravy vesmírného zařízení... Nebudu se tady chvástat, že jsem všemu rozuměla - no jasně, že nerozuměla , ale aspoň už vím, jak vytvořit bombu z cukru a tekutého kyslíku. Né, že bych to snad někdy potřebovala.




   Bez šance

   Autor:    Žánr: YA sci-fi   Počet stran: 304   Hodnocení:  ⭐⭐


  Bez šance pro mě bylo opravdu velkým oříškem, který jsem louskala neskutečné tři měsíce. Za mě rozhodně tato kniha nesplňuje to, co jsem od ní očekávala. Děj je extrémně zdlouhavý, nudný - hlavní postavy pořád někde pobíhají a dvě třetiny knihy se vůbec nic neděje. Mrzí mě, že si autor nevyhrál více s myšlenkou rozpojených částí a jejich nositelů. Občas se sice objevila zmínka, ale jak rychle přišla, tak ještě rychleji odešla. Stejně tak Hřbitov si zasloužil mnohem víc prostoru, než jaký dostal. K tomu všemu se přidal předvídatelný děj, nesympatické postavy a moje vlastní averze k šílené internetové propagaci, kterou jsem nepochopila.




Slova, která nemám komu vrátit

Autor: Tomáš TajchnerŽánr:  PoeziePočet stran: 81Hodnocení:  ⭐⭐⭐


V lednu mi byla nabídnuta tato útlá knížečka- sbírka básní od českého autora Tomáše Tajchnera.
Malá, ale i tak pro duši obsáhlá. Osobní -> prostě Slova, která nemám komu vrátit.
Básně jsou krásné a přiznávám, že na mě až moc dlouhé. Já asi raději poezii krátkou a údernou, něco, co mě zasáhne a bude tam ještě dlouho. To jsem v téhle knížce postrádala. Určitě stojí za přečtení, dokáže totiž velice mile zpříjemnit zachmuřené odpoledne.




   Krutý princ

   Autor: Holly Black   Žánr: YA fantasy   Počet stran: 420   Hodnocení:  ⭐⭐⭐⭐


Tohle byla taková milá, srdcenaplňující pohodička - oddechovostrategická fantasy ze světa víl.. Už od října jsem Krutého prince odsouvala na později, a to vlastně ani nevím proč (když má tak hezkou obálku). No teda, kam se hrabe S.J.Maas a její vliv na mou hlavu. Za mě rozhodně větší zážitek a propadnutí ději už od prvního slova přinesl tenhle příběh, na rozdíl od Dvorů a jemu podobných. Není to nic složitého, jako většina YA samozřejmě, ale přesně takovou klidovku jsem dlouho potřebovala. Dokonale jsem si u toho odpočinula, vypnula hlavu, odhodila příšerný starosti všedních dnů a strávila pár příjemných hodin v Zemi víl. A vůbec mi neva, že by se akce za nehet vlezlo - mě se to líbilo i tak, protože je to celý kouzelně kouzelný.





   Raději zešílet v divočině

   Autor: Aleš Palán, Jan Šibík   Žánr: Biografie   Počet stran: 368   Hodnocení:  ⭐⭐⭐⭐


V knize se setkáváme s osmi osamělými příběhy lidí, kteří se rozhodli odejít z dnešní společnosti z různých důvodů. Jsou to velice inteligentní ( s IQ i 130 a výš ), pobožní a studovaní lidé s vysokými školami, kteří v některých případech dokázali zajímavé věci.  A ano - jsou to taky tak trochu cvoci. Jenže, každý z nás je v podstatě blázen, záleží jen na tom, jak moc jsme ochotni si to přiznat. Takže žádný problém. Někteří se potýkaly s velkou existenční krizí, jiní brali drogy, propadli alkoholu, léčili se v blázincích. Ale to neznamená, že neměli nárok na spokojený život - a přesně takový si ho udělali- v maringotkách, chatách, pod širákem, s koněm, kozou, psem, s políčkem brambor, s čímkoliv. Čte se to velice příjemně a fotky pořízené panem Šibíkem dodávají skvělou atmosféru. 
Kdo má rád filozofii Londona, Tolstoje, nebo třeba Thoreaua, ten si přijde na své.



1 měsíc - 11 knih - 3757 stran




 Zdroj obrázků databazeknih.cz 

Žádné komentáře:

Okomentovat